احدیان، مهسا؛ پورشریفی، حمید؛ میرلو، محمدمهدی (تابستان1397). «تاثیر یوگا بر نشانههای نقص توجه و بیش فعالی-تکانشگری در دانشآموزان پسر دورهی ابتدایی دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی». مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، سال نوزدهم، شماره2، پیاپی72، صفحات 1-10.
اخوان، مریم (پاییز1386). «بیش فعالی چیست؟». تعلیم و تربیت استثنایی، شمارههای 70 و 71.
امیری، شاهرخ (1395). «نگرش نسبت به اختلال نقص توجه – بیش فعالی: مطالعه مقایسهای نگرش مربیان و والدین تبریز، شمال غرب ایران». سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران.
انجمن روانپزشکی آمریکا (2000). «متن تجدید نظر شده چهارمین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی». نیکخو، محمدرضا؛ آوادیسیانس، همایاک. (مترجمان، 1386). چاپ سوم. تهران: انتشارات سخن.
آرین، فهیمه (زمستان1389). «تعریف بیش فعالی و سببشناسی آن». رشد آموزش پیشدبستانی، دورهی دوم، شماره2. صفحات 44-47.
بهرامی، علیرضا؛ خلجی، حسن؛ دهقان، معصومه (بهار و تابستان1392). «تاثیر یک دوره برنامهی تمرینی جابهجایی و دستکاری محور بر کاهش علائم کودکان مبتلا به اختلال توجه/ بیش فعالی». نشریه پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال نهم، شماره هفدهم، صفحات 127-140.
پشابادی، علی؛ خطایی، تحسین؛ فتحی، سمیه؛ رنجبر، کیا (تابستان1391). «اختلال نارسایی توجه یا بیش فعالی». آموزش تربیت بدنی، دوره دوازدهم، شماره3، صفحات 55-59.
توزنده جانی، جواد (1396). «تاثیر آموزش مهارتهای کنترل کودک به مادران بر کاهش نشانهها و اختلالات رفتاری کودکان مبتلا به نقص توجه-بیش فعالی». روانشناسی معاصر، 12، صفحات 432-435.
توکلی زاده، جهانشیر (تابستان1387). «اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. تعلیم و تربیت استثنایی»، شماره79، صفحات 55-67.
حاجبی، احمد؛ حکیمشوشتری، میترا؛ خواجهالدین، نیلوفر (1384). »تاثیر آموزش مدیریت رفتاری به والدین کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال بیش فعالی با کمبود توجه». مجله اندیشه و رفتار، دوره یازدهم، شماره 4، 435-440.
حسین خانزاده، عباسعلی؛ طاهر، محبوبه؛ یگانه، طیبه (تابستان1392). «شناسایی و درمان اختلال نارسایی توجه؛ بیش فعالی در مدرسه». نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 6، پیاپی 116.
حسینی طباطبایی، فوزیه؛ قدیمی مقدم، ملک محمد (پاییز1386). «بررسی علل پیشرفت تحصیلی دختران در مقایسه با پسران در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی». دانش و پژوهش در علوم تربیتی، شماره پانزدهم، صفحات 119-147.
حکیمیراد، الهام؛ افروز، غلامعلی؛ بهپژوه، احمد؛ غباری بناب، باقر؛ ارجمندنیا، علی اکبر (زمستان1392). «اثربخشی برنامههای آموزش بازداری پاسخ و حافظه فعال بر بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی». مطالعات روانشناختی، دوره 4، شماره 9، صفحات 9-29.
حمامی، آرزو؛ جعفری ندوشن، علی؛ جلالیان، خاطره (1396). «اثر نوروفیدبک و آموزش مهارتهای تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی مبتلایان به نارسایی توجه / بیش فعالی». روانشناسی معاصر، 12، صفحات 601-605.
درتاج، فریبرز؛ محمدی، اکبر (تابستان1389). «مقایسه عملکرد خانواده کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه / بیش فعالی با عملکرد خانواده کودکان بدون اختلال بیش فعالی». فصلنامه خانواده پژوهی، سال ششم، شماره22، صفحات 211-226.
رضائیحصار، حبیبه؛ وحدت، رقیه (زمستان1396). «مقایسه تاثیر آموزش مطالعه و برنامهریزی با استفاده از محتوی الکترونیکی و روش متداول بر پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی». نشریه علمی-پژوهشی آموزش و ارزشیابی، سال دهم، شماره40، ص41-27.
زارعی، محمدباقر (1379). «بررسی تاثیر آموزش رفتاری والدین و دارودرمانی در میزان علایم بیش فعالی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه-بیش فعالی». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان. اصفهان.
سادات مهریزی، سید مجتبی؛ کارآموز، سیده فاطمه (1397). «معلم و اختلال ADHD (نقص توجه/ بیش فعالی)». پنجمین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی ایران.
سیف، علیاکبر (1388). «روانشناسی پرورشی نوین». دوران، تهران.
شهیم، سیما؛ مهرانگیز، لیلا؛ یوسفی، فریده (پاییز1386). «شیوع اختلال نقص توجه / بیش فعالی در کودکان دبستانی. مجله بیماریهای کودکان ایران». دوره17(ویژه نامه2)، صفحات 211-216.
شیرازی، الهام؛ علاقبندراد، جواد (پاییز و زمستان1379). «درمان اختلال بیش فعالی کمتوجهی ADHD با رویکرد شناختی رفتاری». نشریه تازههای علوم شناختی، سال2، شماره 3 و 4، صفحات 29-34.
عربگل، فریبا؛ حیاتی، مرتضی؛ حدید، مائده (1383). «شیوع اختلال بیش فعالی- کمتوجهی در گروهی از دانشجویان». مقاله پژوهشی، مجله تازههای علوم شناختی، ص 73.
علیزاده، اکرم؛ سالاری چینه، پروین (1394). «بررسی تاثیر رفتار معلم بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی در مقطع دبستان». کنفرانس بین المللی یافتههای نوین پژوهشی در روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی.
علیزاده، حمید؛ حسینزاده، پناهعلی؛ گودرزی، علی محمد؛ زرافشان، هادی (بهار و تابستان1392). «مقایسه الگوی ترسیمی، توانایی سازماندهی و حافظه دیداری-فضایی کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی». مجله علمی-پژوهشی پزوهشهای علوم شناختی و رفتاری، سال سوم، شماره اول، پیاپی 4، صفحات 1-10.
عمادیان، علیا؛ بهرامی، هادی؛ حسنزاده، رمضان؛ بنی جمالی، شکوه السادات (1395). «مقایسه اثربخشی آموزش مدیریت رفتاری به والدین و قصه درمانی دبر کیفیت رابطه مادر – فرزندی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی». مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران.
غفاری، خلیل؛ داودی، حسین؛ حیدری، حسن؛ یاسبلاغی شراهی، بهمن؛ محمدی، فاطمه (پاییز1398). «اثربخشی بازی آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کلاس اول ابتدایی در درس فارسی». نشریه مطالعات روانشناسی تربیتی، شماره35، صفحات 211-242.
غنی لو، محمدرضا؛ شریفی، محمد؛ کرمی، حسین (تابستان1395). «بررسی تاثیر اختلال نقص توحه (بیش فعالی) بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان». اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری، علوم تربیتی و اقتصاد مقاومتی: اقدام و عمل.
فلاطونی، ثاره؛ پیرخائفی، علیرضا؛ دودانگی، نسرین (پاییز1395). «مقایسه کارکردهای اجرایی مغز در کودکان دارای اختلال بیش فعالی و نقص توجه با کودکان دارای اختلال بیش فعالی نقص توجه همراه با اضطراب». مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، دوره22، شماره3.
کردلو، محسن؛ اسماعیلی، زینب؛ آزادی، اسماعیل (1392). «بیش فعالی: راهکارهای مطلوب در تعامل با کودکان بیش فعال». تعلیم و تربیت استثنایی، سال سیزدهم، شماره4، پیاپی117.
کریمی، حیدر؛ صالحنیا، زمانه (1393). «مقایسهی نیمرخ هوشی بین دانشآموزان عادی و مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه بر اساس وکسلر4 در پایههای دوم و سوم ابتدایی شهرستان سقز». دومین کنفزانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و رفتاری.
کوثری، لیلا؛ علیزاده، حمید (پاییز1389). «مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و دانشآموزان بدون این اختلال در مقطع دبیرستان». نشریه مطالعات روان شناختی، دوره6، شماره3، صفحات 109-134.
لیرلوی، میهن (زمستان1394). «اختلال نقص توجه بیش فعالی چیست؟». رشد آموزش مشاور مدرسه، شماره42، صفحه 29-34.
محب، نعیمه؛ امیری، شاهرخ؛ بهروش، عاطفه (تابستان1392). «اثربخشی بازی درمانی کوتاه مدت ساختاری بر علایم اختلال نقص توجه-بیش فعالی کودکان پیش دبستانی (6 ساله)». فصلنامه آموزش و ارزشیابی، سال ششم، شماره 22، صفحات 27-43.
محمدزاده، معصومه (تابستان1386). «اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی». تعلیم و تربیت استثنایی، شمارههای 68 و 69. صفحات 90-102.
مدنی، اعظم سادات؛ حیدری نسب، لیلا؛ یعقوبی، حمید؛ رستمی، رضا (پاییز و زمستان1393). «بررسی اثربخشی نوروفیدبک در کاهش نشانههای نقص توجه و تمرکز و کاهش بیش فعالی و تکانشگری در بزرگسالان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی». دوفصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی بالینی و شخصیت، سال بیست و یکم، دوره جدید، شماره11.
مش، اریک جی؛ وولف، مش و دیویدای (2008). «روانشناسی مرضی کودک». ترجمه: م. م. مکیآبادی و آ. فروعالدین عدل. تهران: رشد.
نوری، مسعود (تابستان1389). «مدیریت رفتار و راهبردهای آموزشی دانشآموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در کلاس درس». تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 103