هدف از انجام تحقیق حاضر ارائه راهبردهای توسعه خلاقیت و نوآوری در کلاسهای چند پایه و تلفیقی می باشد. در این تحقیق از روش توصیفی- پیمایشی برای پاسخگویی به سوالات تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل معلمان دوره ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 1399-1400 میباشند. که طبق فرمول کوکران، تعداد 74 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. که روایی محتوایی آن بر اساس نظر متخصصان مدیریت تأیید و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 851/0 محاسبه گردید. جهت تجزیهوتحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. در بخش توصیفی مشخصههای آماری و در بخش استنباطی به منظور پاسخگویی به سوالات پژوهش از مجذور کای استفاده شد. نتایج در سؤال یک تا چهار پژوهش )اهداف، محتوا، روش تدریس، روش ارزشیابی الگوی مطلوب برنامه درسی برای کلاسهای چندپایه و تلفیقی به منظور خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در دوره ی ابتدایی) نشان داد که دیدگاه افراد مورد مطالعه در سه مؤلفه دانش، نگرش و مهارت با یکدیگر معنادار بوده است. همچنین انسانی فکرکردن، علمی برنامهریزی نمودن و حرفهای عمل کردن آموزش وپرورش در رویکرد تلفیق، جدا کردن نُرم تشکیل کلاسهای تک پایه از کلاسهای چند پایه و تلفیقی از اهم پیشنهادهای پژوهش حاضر است.
خدادادی سنگتراشانی, سید عابدین. (1400). ارائه راهبردهای توسعه خلاقیت و نوآوری در کلاسهای چند پایه و تلفیقی. پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه, 1(1), 93-101.
MLA
سید عابدین خدادادی سنگتراشانی. "ارائه راهبردهای توسعه خلاقیت و نوآوری در کلاسهای چند پایه و تلفیقی", پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه, 1, 1, 1400, 93-101.
HARVARD
خدادادی سنگتراشانی, سید عابدین. (1400). 'ارائه راهبردهای توسعه خلاقیت و نوآوری در کلاسهای چند پایه و تلفیقی', پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه, 1(1), pp. 93-101.
VANCOUVER
خدادادی سنگتراشانی, سید عابدین. ارائه راهبردهای توسعه خلاقیت و نوآوری در کلاسهای چند پایه و تلفیقی. پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه, 1400; 1(1): 93-101.